Reformatica

A blog református szellemiségben szeretné a Biblia napi igéit közreadni és rövid magyarázattal ellátni. Amennyiben ez lehetséges, akkor a Református Egyház által kiadott bibliaolvasó vezérfonalhoz ragaszkodva.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kálvin Év

kep

Friss topikok

  • Tömösi Pál: Tisztelt Czeglédi atyafi! Ahhoz hogy valaki hívő legyen nem ész hanem hit valódi hit kell. A hit h... (2015.08.03. 22:08) Napi Ige: Az ördögök is hiszik
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Lehet,hogy egy hullámhosszon vagyunk...? Engem is a bibliai példák mellék-szereplői érdekelnek sok... (2010.07.03. 15:43) Napi Ige: Hangzavarban
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Hitem,és meglátásom szerint vannak olyan hagyományok,szokások amik nagyon szorosan kötődnek az egy... (2010.06.01. 22:27) Napi Ige: "Mi" hagyományos?
  • APOSTOL - Szemben az árral.: A kivétel talán gyengíti a szabályt valójában. :) Ez esetben azt gyengíti, hogy szombaton semmit s... (2010.06.01. 12:06) Napi Ige: Kivételes személy
  • Czeglédi Péter Pál: @Rung András: Én egy szamurájos dokumentum filmet láttam, így jött az ötlet. Remélem egy szakértő ... (2010.05.13. 12:27) Napi Ige: A Bushido és a Biblia

Új hal a vízben

Napi Ige: Háborús kelléktár

2009.11.21. 20:17 Czeglédi Péter Pál

Felkötötte Dávid Saul kardját is a ruhája fölé, és járni akart, mert még nem próbálta. Ekkor azonban Dávid ezt mondta Saulnak: Nem tudok én ezekben járni, mert nem próbáltam. Le is vetette Dávid ezeket. Kezébe vette a botját, és kiválasztott a patakból öt sima kövecskét; beletette azokat a pásztortáskájába, a tarisznyájába, és parittyával a kezében közeledett a filiszteushoz. 1Sám 17, 39-40

Életünk harcaiban igyekszünk a legjobb eszközöket, hadianyagot felhasználni, annak érdekében, hogy győzelemre vigyük csatánkat. Mindent megteszünk azért, hogy a leghatékonyabb és legbiztonságosabb fegyverekkel és vértekkel lássuk el magunkat.

Ha szomorúak vagyunk, finom dolgokkal kényeztetve vidámítjuk magunkat. Depresszió gyötör minket, gyorsan felmegyünk a netre és rendelünk valami vagány önismereti könyvet. Szorít a nadrág, akkor rögtön keresünk valami klinikailag tesztelt port. Máris zsebünkben érezzük a győzelmet, megtaláltuk a megoldást a problémár!

Kérdés azonban, hogy valóban közelebb visznek ezek bennünket a győzelemhez? Dávid megkapta az Izraeli hadsereg legmenőbb fegyverzetét, a király felszerelését. S szomorúan kellett konstatálnia, hogy még menni sem tudott ezekben. Az első pillanatra szupernek tetsző dolgok sokszor gátolnak minket! Biztos Dávid is remekül nézett ki a király fegyvereiben…

Dávidot egy egészen egyszerű, nevetségesnek tűnő dolog vitte közelebb a győzelemhez. Öt kő és egy parittya, a király páncélja és kardja helyett.

Hittanos korunkból jól ismerjük a képet, hogy a gyerek Dávid roskadozik a király páncéljának a súlya alatt. Nem bírja meg se mozdítani magát. Azonban ha egy kicsit jobban megnézzük a Bibliát, akkor rájöhetünk, hogy nem ez az igazság… Dávid azt mondja, hogy „Nem tudok ezekben járni, mert nem próbáltam.”, hiszen pásztorként nem volt módja kipróbálni ezeket. Különben is Góliát kardjával, ami jóval nagyobb volt, mint a Saulé tökéletesen tudott bánni…

A hangsúly itt egészen máshol van. Az életünkben nem kell ragaszkodni a sablonos megoldásokhoz, a szép sztereotípiákhoz. Nem biztos, hogy a legfényesebb dolog az, ami a legcélravezetőbb.

Manapság a Biblia és a keresztyénség olyan, mint Dávid parittyája – a másik tábor röhög rajta -. Nem hiszik el, hogy ennek a segítségével bármit is meg lehet nyerni, fel lehet dolgozni, meg lehet oldani. S a nagy nevetgélésbe nem veszik észre, hogy a világ megoldásai sokszor olyanok, mint Dávidon a vért, szépnek szép, csak éppen a harcban nem ér semmit!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reformatica.blog.hu/api/trackback/id/tr291542454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.21. 22:38:53

@Ursusss: Számomra tetszetős magyarázat! Lehet elcsenem majd:)!
Szerintem a keresés hasznos dolog, s ki mondja azt, hogy nincs benne?!
A negatív figurák és tárgyak az más dolog...

take_me_somewhere_nice 2009.11.22. 16:57:11

Olyan igaz amit írsz, és milyen furcsa, hogy néha borzasztó nehéz elfogadni az egyszerű eszközöket!

Számomra ilyen az imádkozás is - nekem, az én életemben ez a legnagyobb fegyver minden nehéz helyzetben, azt hiszem nem kell magyarázni miért;)

De nem vagyok szent, és bizony megesett már velem (legutóbb éppen mostanában volt egy ilyen élményem), hogy úgy voltam vele, hogy szép-szép az imádkozás, de kitaláltam egy borzasztó csavaros, "bravúros" trükköt az adott helyzet megoldására...

Hááááááát, egy darabig zseniálisan haladtam a magam csodaötletével, aztán hipp-hopp omlott be mindenestől az egész, pedig hibátlan volt, és csillogó - első ránézésre - és most iszom a levét. És marad az ima azért, hogy az Úr segítsen elrendezni ezt a helyzetet. Fájdalmas, de mégis hatalmas tapasztalat, és érv az egyszerű, Istennel kivitelezett megoldások mellett - az én életemben örök lecke lett.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.22. 18:30:57

Bizony. Az ima csodákra képes. "Kérjetek és kaptok." :)
Sajnos tényleg túlzottan a földi fegyverekkel akarjuk megvívni a mindennapi csatáinkat...

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.24. 23:17:19

@take_me_somewhere_nice: Én is sokat gondolkodom mostanába az ima "fegyveren". Azon gondolkodom, hogy mit is nevezünk imádságnak. Ha azt, amikor összetett kézzel, csendben ülünk, akkor nem érzem magam jó harcosnak.
De, ha azt, amikor Istennel beszélgetünk, Igét olvasunk, gondolkodunk róla, kommunikálunk vele, akkor érzem át, hogy erős fegyver az Úrral való beszéd?
Sokat jár a fejembe? jól imádkozom-e. Te mit gondolsz, mi a jó ima élet? A jó fegyver forgatás?
Vajon az imádság lehet, olyan kard, amivel saját magunkat is megsebezhetjük néha?

take_me_somewhere_nice 2009.11.27. 00:44:02

@Czeglédi Péter Pál: Fu, sok dolog jutott eszembe...Én hiszek abban, hogy az ima mindenekfelett működik. Szóval mindenféle magyarázat nélkül, úgy igazán hat.
Mert hogy (és mondd nyugodtan, ha szerinted nem így van!!!) az áll kerek-perec a Bibliában, hogy ha Krisztusban maradunk kérjünk bármit, az meglesz. Nem az van benne, hogy ha Isten jónak látja, ha ez vagy ha az van. Nincs feltételes mód, semmi. Soha nem mondta Jézus, a hozzá forduló betegnek, hogy fiam, neked azt rendelte az Úr, hogy beteg légy, élj vele együtt (Pál és a szálkája más, ő hatalmas dolgokra elhívott csoda volt, én nem érzem magam ilyesminek;)). Ahol hit volt, és kérés, ott utána rendre csoda volt és győzelem.
Tudom, ismerem az összes magyarázatot;) Nem automata Isten, hogy mindent teljesítsen. Ismerem a kérdéseket: hogy ha kérek tőle egymillió forintot azt is megadja?
Ezért fontos, hogy jót kérjünk... Hogy mi a jó, az relatív, azt élethelyzet, és rengeteg minden dönti el... Van, amikor életmentő egymillió forint. Akkor hiszem, meg tudja adni, és kérnünk kell... Bölcsen kell kérnünk, bölcsen harcolnunk.
Én azt tapasztaltam, hogy ha egy adott dologért imával kezdtem harcolni, és elfogyott az erő, a kitartás, azaz "letettem a fegyvert", na az sebzett meg, borzasztóan, de nem az ima. És jó nagy fejbekólintás kellett, hogy erről az ima nélküli mellékszálról visszatérjek az imákhoz. De úgy érzem muszáj harcolni, muszáj imádkozni.
Az a helyzet, amiben most élek, azt csak az imákkal lehet élni. Félek, és leginkább attól, amin Te is gondolkodsz néha ezek szerint: jól imádkozom? Meghallgat engem, mikor még épp csak visszatértem, amolyan "tékozlóként"? Nem dob el magától, segít annak ellenére is, hogy nem érdemlem meg??? Mert nekem ez hihetetlen.
És még valami, aztán abbahagyom, pedig rengeteg dolog jutott még eszembe, de azt hiszem itt nem is fér el.
Tudod kinek a harca a legemlékezetesebb nekem? Jákobé. Annyira érzem a helyzetét, annyira a magaménak érzem. Szerintem övé a legszebb imaharc... Számomra ez a történet jelenti a legtöbbet. Azt, hogy egy bűnös, egy csaló ki merte mondani, hogy nem enged addig, míg áldást nem kap. Őt például megsebezte a harc. És milyen remekül járt;) Igenis ragaszkodnunk kell az áldáshoz. Mert az ima mindig azt hozza, előbb-utóbb rendet teremt. Olyan jó lenne Jákobnak lenni, és nem elengedni azt, aki igenis meg tud menteni, újjá tud építeni szétment kapcsolatokat, ne adj' Isten házasságokat, aki gyógyítani, áldani tud. Vajon milyen lenne a világ, ha így élnénk?
Én ezt nem tudtam eddig megvalósítani. Letértem az imás-harcos útról, ahogy már írtam is, és magam akartam megoldani a gondot, azután, hogy azért az Isten már sokat segített, erősített. Hát, jól elszúrtam. Most már én is sántítok, remélem mindig emlékszem majd rá, akkor is, ha jól megy, hogy nélküle hova vezetett az út.
És bár biztos lennék benne, hogy nem adom fel a nagy harcomat, de álszent dolog lenne azt mondani, hogy kitartok. Nekem most erőt ad, ha Jákobra gondolok, és olyankor úgy imádkozom, hogy nem engedlek el, míg meg nem áldasz. És ez most egy olyan időszak, hogy szinte megállás nélkül imádkozom, minden percemben.. Mondják is, hogy milyen csendes vagyok. Pedig azok a legkeményebb, legküzdelmesebb perceim;)
Ne haragudj, hogy ennyit írtam, szívesen írnék konkrét dolgot is,mert kíváncsi lennék a véleményedre, de egyrészt nem tudom érdekel-e, másrészt ennyire nyilvánosan nem szívesen írom le azért...;)

take_me_somewhere_nice 2009.11.27. 00:45:11

Jaj ne haragudj, ez nagyon hosszú lett:S

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.27. 01:11:17

@take_me_somewhere_nice: Egy kicsit késő van és a szerencsés véletlenek összjátéka, hogy még fenn vagyok...:)
Köszönöm a kommented őszinteségét és a bizalmat!
Csupán annyit írok most, hogy szívesen meghallgatom a személyes, konkrét élményeidet is. Ez a blog nyilvános, így nem ajánlom, hogy itt írj. Viszont ha bármire szükséged lenne elérsz a mail címemen: ositulk@gmail.com.

Holnap este fele pedig adok egy kimerítő választ a kommentedre!

Isten áldjon és sok kitartást!

take_me_somewhere_nice 2009.11.27. 17:34:17

@Czeglédi Péter Pál: nagyon köszönöm, és levelet is írtam, remélem nem veszed tolakodásnak.:)
süti beállítások módosítása