Mert ha belép hozzátok a gyülekezetbe fényes ruhában egy aranygyűrűs férfi, és ugyanakkor egy szegény is belép kopott ruhában, és ti arra figyeltek, aki a fényes ruhát viseli, sőt ezt mondjátok neki: "Te ülj ide kényelmesen", a szegényhez pedig így szóltok: "Te állj oda", vagy "Ülj le ide a zsámolyomhoz", nem kerültetek-e ellentmondásba önmagatokkal, és nem lettetek-e gonosz szándékú bírákká? Jak 2, 2-4
Megnyugtatónak hat ez az Ige. Hiszen már eljutottunk oda, hogy ez nem probléma. A gazdagot - az igazán gazdagokat és hatalmasokat - nagyon-nagyon nem szeretjük. Amikor meghalljuk a horribilis végkielégítéseket, akkor egy csapásra felmegy bennünk a pumpa.
Kiben azért mert a létminimumon, vagy az alatt él. Valakiben, mert egész életét becsületesen végig dolgozva, összesen nem keresett annyit. Másvalakiben pedig, amiért ő nem volt ilyen "ügyes". Mindegy, a lényeg, hogy felmegy a pumpa.
S ezt használja ki a média. A milliós botrányok mögött, amíg a köznép dühöng, addig sokkal, de sokkal nagyobb összegek tűnnek el. Az emberek semmit sem vesznek észre, hiszen az eléjük vetett botrány kolonccal remekül eljátszanak.
Most bizonyára, sokan csóválják a fejüket, hogy miért kell így aktualizálni. De gondoljunk csak bele egy-két dologba!
"ti arra figyeltek". Írja az Ige. Észre kell vegyük, hogy nem csak az a gazdagra való odafigyelés, amikor hellyel kínáljuk, hanem az is, amikor gyűlöljük. A gyűlölet figyelmet követel. Emberfeletti figyelmet. Olyannyira figyelünk, a jó keresztyéni gazdag útálatunkra, hogy nem látjuk meg a gazdagtól a szegényt. A fától az erdőt.
Napjaink gazdag gyűlölő világában, talán minden eddiginél kitüntetettebb helyet foglalnak el az igazán tehetősek, hiszen ők vannak a napi érdeklődés, beszéd középpontjában.
Megveregetjük a vállunkat, hogy utáljuk a gazdagokat s mennyire bosszant minket az életük. Ez azonban NEM EGYENLŐ a szegény szeretetével sem a szegényre való figyeléssel. A szegényre való odafigyelés nem a gazdag útálatával veszi kezdetét!
Ha a gazdagban meglátjuk a felebarátot, akkor jövünk rá igazán, hogy a szegény is felebarát. Addig valami torz dolgot teszünk, lehet, hogy szerintünk nagyon keresztyénit, de nyugodjunk meg ez messze áll Jézus szándékától.