Reformatica

A blog református szellemiségben szeretné a Biblia napi igéit közreadni és rövid magyarázattal ellátni. Amennyiben ez lehetséges, akkor a Református Egyház által kiadott bibliaolvasó vezérfonalhoz ragaszkodva.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kálvin Év

kep

Friss topikok

  • Tömösi Pál: Tisztelt Czeglédi atyafi! Ahhoz hogy valaki hívő legyen nem ész hanem hit valódi hit kell. A hit h... (2015.08.03. 22:08) Napi Ige: Az ördögök is hiszik
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Lehet,hogy egy hullámhosszon vagyunk...? Engem is a bibliai példák mellék-szereplői érdekelnek sok... (2010.07.03. 15:43) Napi Ige: Hangzavarban
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Hitem,és meglátásom szerint vannak olyan hagyományok,szokások amik nagyon szorosan kötődnek az egy... (2010.06.01. 22:27) Napi Ige: "Mi" hagyományos?
  • APOSTOL - Szemben az árral.: A kivétel talán gyengíti a szabályt valójában. :) Ez esetben azt gyengíti, hogy szombaton semmit s... (2010.06.01. 12:06) Napi Ige: Kivételes személy
  • Czeglédi Péter Pál: @Rung András: Én egy szamurájos dokumentum filmet láttam, így jött az ötlet. Remélem egy szakértő ... (2010.05.13. 12:27) Napi Ige: A Bushido és a Biblia

Új hal a vízben

Napi Ige: Egyszerű, de nagyszerű

2009.11.02. 21:03 Czeglédi Péter Pál

"Valljátok meg egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének." Jak 5, 16
 
Ebben az Igében nincs semmi olyasmi amire az ember felkaphatná a fejét. Nincs meghökkentő, érdekes, vakmerő üzenete. Mégis október 22-óta - amikor elolvastam a Jakab levelét - arra várok, hogy erről írhassak. Nincs benne semmi felkavaró, mégis szivetmelengetően aktuális.
 
"Valljátok meg egymásnak a bűneiteket." A személyesség mindig óriási akadály. Jakab a gyülekezet tagjainak mondja ezt, a szűk közösségben élő embereknek. Vállald a másik előtt amit tettél! Mivel kicsiny közösségről van szó, így akinek elmondod a bűnödet érintett lehet benne. Könnyen lehet ő maga a szenvedő alany.
 
Jakab nem azt mondja, hogy menj el és sird ki magad a régi barátod vallán - akit már ezer éve nem láttál -,hanem azt, hogy mond el a veled egy közösségbe élő embernek, amit tettél.
 
"Imádkozzatok egymásért." A normális reakció nem ez manapság. Békétlenség, askálódás, harag tartás. Nem imádkozás, s végképp nem egymásért. Mi azt várjuk, hogy az ellenünk vétkező boruljon le előttünk kegyelemért esedezve, pedig közösen kellene leborulnunk, a vétkező felebaráttal Isten elé. Elgondolkodtató...
 
"Hogy meggyógyuljatok." Amikor egymás ellen vétkezünk az betegség. Betegek vagyunk. Nem csak az beteg, aki vétkezett, hanem az is aki ellen vétkeztek. Közösen kerültünk bele ebbe az állapotba, s közösen kerülhetünk ki - együtt imádkozva - ebből az állapotból.
 
"Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének." Azért nagy az ereje az igaz ember könyörgésének, mert az igaz tud a felebarátért könyörögni. Őt nem vakítja el a betegség, hanem túllát a saját sérelmén.

Most gondoljunk csak bele, mekkora ereje van egy olyan közösségnek, ami túl lát saját sérelmén s igazként tud könyörögni felebarátaiért. Egy ilyen közösség kezében az imádkozás óriási lehetőség, hatalmas erő, ami sok mindenen tud segíteni és enyhíteni. Adja Isten, hogy legyen ekkora ereje az Ő nyájának.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reformatica.blog.hu/api/trackback/id/tr421494164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midbar 2009.11.03. 16:13:29

Ez az ige tényleg olyan, hogy bárki megértheti, nem kell hozzá különösebb tudás, hogy valaki felfogja.
Egyszerű, épp ez a jó benne. Hogy egy átlag bibliaolvasó is értheti. Köszi a gondolatmenetet

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.03. 20:00:30

@midbar: Tök jó, hogy Te is így látod. Nekem is ezért tetszett.

take_me_somewhere_nice 2009.11.05. 23:10:10

szia:)

Nagyon sok bennem a kérdés...:)

Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének. Ezt mondja az ige. Van ilyen? Van igaz ember? Komolyan kérdezem! Sokszor érzem: nem tudok jól imádkozni, hisz nem vagyok igaz, van így ereje az én könyörgésemnek? Van haszna, értelme?

Sok-sok dolgot tettem, amit megbántam. Fájnak ezek nagyon, de nem tudom őket, csak Istennek bevallani. De ha valami igazán "rossz fát tettem a tűzre" akkor jellemzően nem megy tovább az imádkozás sem... Akadály lesz a bűn, amit én nem tudok leküzdeni. Hiszem, hogy Krisztus leküzdötte... És mikor leírom, már fel is merül bennem: hiszem-e igazán...? Ha hinném, nem lenne fal köztem és az Úr között. Most azonban van... Bűnösnek érzem magam, nem tudok imádkozni, pedig hatalmas szükségem lenne rá most, nehéz időket élek, vívódok, és hiányzik az Isten. De félek hozzá hazamenni (tékozló lány lettem? hasonlónak tűnik az érzés: már lassan a disznókkal eszek, tényleg fáj a a távolság, amit újabban az Úr és magam közt érzek... De még nem tudtam rászánni magam, hogy visszatérjek, pedig mennyivel jobb volt ott. És így aztán nem is érzem azt a hatalmas, mindent elfedő szeretet és kegyelmet. Magam miatt nem érzem, én zárkózom el tőle.

Nem ilyen érzelmes dolgot akartam írni, ne haragudj, eltértem a tárgytól, de elkezdtem, ez jött és most már elküldöm, hátha tudsz nekem segíteni hazatérni;) Jó lenne.

Üdv!:)

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.06. 00:05:07

@take_me_somewhere_nice: Köszönöm őszinteséged!
Szerintem van igaz ember. S ez az értelmezés lehet messze áll ettől az Igétől, de én így érzem: Egy igaz van, az pedig Krisztus. Ő imádkozik értünk, amikor mi kérjük Istent akkor rajta keresztül kérjük. Van igaz ember, de csak egy, s ebből élünk azóta is.
Megértelek az érzéseiddel. Nekem a példaképem ebben Dávid király, aki az Ószövetség egyik legnagyobb gengsztere volt. S mégis mert Istenhez fordulni. Megcsinálta a bakiait, nála nagyobb ballépéseket és csúnyább dolgokat tenni kevesen tudnak, de úgy imádkozni, ahogy Ő tudott is keves képesek.
Merd! Merj kérni, merj beszélni Istennel. Nem magadért, mert Te olyan vagy amilyen. Istent érdekli mi van veled, először Krisztusra néz, s benne lát meg téged.

take_me_somewhere_nice 2009.11.06. 09:54:41

@Czeglédi Péter Pál: Köszönöm szépen a választ, rengeteget segített:)

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.06. 22:16:25

@take_me_somewhere_nice: Nagyon örültem, hogy segíthettem. Bármiben szivesen segítek itt is megtalálsz, vagy az e-mail címemen ositulk@gmail.com.
Várom további kommentjeidet és Isten áldjon meg!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.06. 22:29:14

"Nem csak az beteg, aki vétkezett, hanem az is aki ellen vétkeztek."

Ezzel nem értek egyet.
Vagy ezt hogyan érted?

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.07. 16:08:00

@Spirál: Isten szemében egy szituációban nincs bűnös vagy bűntelen, nincs vétkes és ártatlan. Isten szemében mindannyian halált érdemlő bűnösök vagyunk, csak éppen amikor ítélkezni akar felettünk, akkor Krisztusra tekint.
Senki sincs felmentve a bűn alól, mindenki érintett. A földi igazságszolgáltatásban lehet beszélni bűnösről és ártatlanról, az Isteni igazságszolgáltatásban is lehet: Itt azonban mindenki bűnös, s csak Krisztus az ártatlan.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.07. 19:51:10

@Czeglédi Péter Pál: Ez igaz, de úgy érzem nem kapcsolódik ide.

Hiszem, hogy másként ítél meg Jézus, ha tőlem lopnak, vagy ha én lopnék.

Bár most látom, te is beteget írtál nem vétkest. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.07. 19:52:42

Az előbb fejeztem be a hosszabb írásomat arról, hogyan kell kisegyházat vagy szektát alapítani. :) Kíváncsi leszek a véleményedre. :)
süti beállítások módosítása