Reformatica

A blog református szellemiségben szeretné a Biblia napi igéit közreadni és rövid magyarázattal ellátni. Amennyiben ez lehetséges, akkor a Református Egyház által kiadott bibliaolvasó vezérfonalhoz ragaszkodva.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kálvin Év

kep

Friss topikok

  • Tömösi Pál: Tisztelt Czeglédi atyafi! Ahhoz hogy valaki hívő legyen nem ész hanem hit valódi hit kell. A hit h... (2015.08.03. 22:08) Napi Ige: Az ördögök is hiszik
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Lehet,hogy egy hullámhosszon vagyunk...? Engem is a bibliai példák mellék-szereplői érdekelnek sok... (2010.07.03. 15:43) Napi Ige: Hangzavarban
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Hitem,és meglátásom szerint vannak olyan hagyományok,szokások amik nagyon szorosan kötődnek az egy... (2010.06.01. 22:27) Napi Ige: "Mi" hagyományos?
  • APOSTOL - Szemben az árral.: A kivétel talán gyengíti a szabályt valójában. :) Ez esetben azt gyengíti, hogy szombaton semmit s... (2010.06.01. 12:06) Napi Ige: Kivételes személy
  • Czeglédi Péter Pál: @Rung András: Én egy szamurájos dokumentum filmet láttam, így jött az ötlet. Remélem egy szakértő ... (2010.05.13. 12:27) Napi Ige: A Bushido és a Biblia

Új hal a vízben

Napi Ige: A koptatott farmer

2009.11.23. 23:36 Czeglédi Péter Pál

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét. Gal 6, 2

„Imádkozz keményen!”, olvashatjuk a plakáton. Mindenki előtt egyértelmű, hogy mit ábrázol a kép. Térdelve imádkozni sokat, nagyon sokat. Luther Márton a nagy reformátor dolgozószobájában volt egy sarok, s a sarokban egy szőnyeg. Itt imádkozott a reformátor. Halála után az emberek arra lettek figyelmesek, hogy a szőnyeg kéttenyérnyi helyen ki volt kopva. Térdelve imádkozás…

Nem tudom, hogy belegondoltatok nem csak az imádságtól lehet kikopva a farmer. Biztos vagyok benne, hogy az irgalmas samaritánusnak (Lukács 10, 25-35) is alaposan ki volt kopva a farmerje. Nem csak Isten előtt kell letérdelni, hanem az elesett felebarát előtt is. A önmagunkon és a másikon is egy módon segíthetünk, térden állva.

Különösen is figyelemre méltó ez az egész, ha megnézzük a mai napra rendelt Igét a Galatákhoz írt levélben. „Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét.” A teher hordás első lépése, hogy lehajolunk ahhoz, aki nem bír a terhével. Koptatjuk a gatyánkat…

Számtalanszor nincs kedvünk mások terhét hordozni. A világ is ezt diktálja, elegünk van azokból, akik rajtunk élnek. Annyira hordozzuk a másik terhét, hogy belerokkanunk az egészbe. Kapásból tudnánk embereket, ember-csoportokat mondani, akik nélkül máshogy nézne ki az ország és az egyház. Sokszor forradalmat szeretnénk, ami megváltoztatja életünket, egyházunkat, országunkat.

Forradalom. Elsöprő megváltoztatása egy rendszernek. Elsöprő. Ahol nincsen idő az elesettel foglalkozni. Egy sikeres forradalomban nincs idő lehajolni, aki elesett, megsebesült vagy egyszerűen csak gyenge azt hátra kell hagyni. Itt nem kopik annyira a nadrág…

 

Jézus azonban nem forradalmár volt. Hanem pásztor. Jézust nem érdekelte a nyáj tempója. Mindig azt az egy bárányt kereste, az elveszettekért nem csak a nadrágját koptatta, hanem az életét adta.

 

Egymás terhét hordozzátok…

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reformatica.blog.hu/api/trackback/id/tr681547810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.24. 18:08:58

Az ima hatalmas fegyver. :)
Rákattintottam a blogomon az ima címkémre, és tetszik ami bejött.
apostol.blog.hu/tags/ima
Persze ez nem az én érdemem. A Biblia tele van azzal, hogyan kell imádkozni, és miért fontos. :)
A jövőben pedig csak bővülni fog a bejegyzések, és igék sora. :)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.11.24. 19:31:23

Pali, jól beszélsz, de persze vannak nehézségek. Az ember igyekszik segíteni, de egy idő után rájön, hogy nem tud mindenkin, sőt ha neki segítek, akkor neki már nem tudok, hisz 24 óra a nap. Sajnos a következő lépés is mindig nehéz. Jó segítek, de hogyan és kin? Ez sem mindegy. Sőt én azt érzem, ha az ember minden kérésre rohan, akkor gyakran nem az igazán elesettekre adja az erejét, hanem azokra akik egyszerűen hangosan tudnak kiabálni. Fontos ez a lépés, amit leírsz, de itt még nincs vége. Térden imádkozás. Van egyébként jelentősége vagy csak az alázat és az elszántság kifejeződése?

girl_without_name 2009.11.24. 22:08:07

szerintem ezzel kapcsolatban elsősorban azért kell imádkozni, hogy meghalljuk azoknak a hívását, akik ténylegesen a segítségünkre szorulnak.
nekem ez okozza a legnagyobb gondot ezzel kapcsolatban általában. ha tudok, akkor segítek, de vajon észre tudom-e venni, hogy mikor van szükség rám..

a másik, amit írtál, a forradalomról.
én azt gondolom, hogy ha akár csak a magyar nép történelmét vesszük, forradalmakra szükség volt (talán még lesz is).
de az írásból úgy tűnik, nem helyes dolog

a kettő (ISten-forradalom) összeegyeztethető valahogy?

girl_without_name 2009.11.24. 22:10:24

szerintem ezzel kapcsolatban elsősorban azért kell imádkozni, hogy meghalljuk azoknak a hívását, akik ténylegesen a segítségünkre szorulnak.
nekem ez okozza a legnagyobb gondot ezzel kapcsolatban általában. ha tudok, akkor segítek, de vajon észre tudom-e venni, hogy mikor van szükség rám..

a másik, amit írtál, a forradalomról.
én azt gondolom, hogy ha akár csak a magyar nép történelmét vesszük, forradalmakra szükség volt (talán még lesz is).
de az írásból úgy tűnik, nem helyes dolog

a kettő (ISten-forradalom) összeegyeztethető valahogy?

girl_without_name 2009.11.24. 22:11:42

úúú bocsi, csak 1x akartam elküldeni :/

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.24. 23:20:39

@Spirál: Én is szavaztam! Jó ötlet volt a szavazás és ez az egész. Rendszeresen követem a közvélemény kutatásaidat. S ami a legjobb, együtt örülök veled ennek az eredménynek!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.25. 20:54:03

@Czeglédi Péter Pál: Én nem az előző közvélemény-kutatásomra gondoltam.
Hanem a bejegyzésekre (főleg igékre) amit az ima kérdésében feltettem.

Ha sok igét teszünk fel, és azokat megfelelően címkézzük, akkor egy idő után a megfelelő címkére kattintva, szép képet kaphatunk arról miket ír adott témában a Szentírás, és mi miket írtunk róla. :)

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.25. 22:16:04

@Rung András: Először is a térden imádkozásról.
"Néhány helyen úgy tűnik, mintha szokás lett volna állva imádkozni (1Kir 8, 22; Lk 2, 38), ez azonban csak az "Isten színe elé állásnak" a kifejezője. A testtartás sokkal inkább az Isten előtt megalázkodást volt hivatott kifejezni. Leggyakoribb volt a térdelő helyzet (1Kir 8, 54; Dán 6, 11; Ef 3, 14), sőt az arcra borulás (Zsolt 95, 6), amely a szolgának, az alatvalónak a megalázkodása volt az uralkodó előttl A kezeknek az ég felé nyújtása a segítségkérés mozdulata (Zsolt 28, 2; Ézs 1, 15; 1Tim 2, 8)."
Forrás: Keresztyén Bibliai Lexikon Imádság szócikk.

Egyébként szerintem nincs jelentősége. Jézus mondandóját így lehetne summázni: ne mutogasd magad vele és nem legyél bőbeszédű!

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.25. 22:28:36

Teljesen igazad van András! Számomra is dilemma mindez!
"Sőt én azt érzem, ha az ember minden kérésre rohan, akkor gyakran nem az igazán elesettekre adja az erejét, hanem azokra akik egyszerűen hangosan tudnak kiabálni."
Kérésre rohanni egy dolog, vagy bejön vagy nem. Erre nem igazán tudok mit mondani. Az viszont már sokkal elgondolkodtatóbb, hogy számtalan esetben elmegyünk azok mellett, akik még beszélni sem tudnak a kínjuktól, nemhogy kiabálni egyébként - a samaritánus pártfogoltja is eszméletlen volt -.
Ez már sokkal egyszerűbb. Azt keresni, aki már segítséget sem tud kérni!

Egyébként a Samaritánusnak sem volt könnyű a helyzete. Hiszen ez az elesett és segítő vándor felállás a hegyi rablóbandák kedvenc módszere volt a korban. Kihasználták a segítő ember jó szándékát... A Samaritánus gondolkodás nélkül vállalta a kockázatot...

Remélem segíthettem valamicskét!?

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.25. 22:39:32

@girl_without_name: "ha tudok, akkor segítek, de vajon észre tudom-e venni, hogy mikor van szükség rám.."
Amit Andrásnak írtam úgy gondolom, hogy ide is elfogadható lehet. Még talán csak annyi, hogy szerintem ezt a képességet lehet trenírozni. Ahogy az ember megtanúl koncentrálni a helyírásra, a zenére, biciklizésre ugyan úgy megtanúlhat figyelni az elesettre is.
Ez nem jár tökéletes eredménnyel, de lényegesen jobban megy ha gyakoroljuk. Jézus is gyakorlati dolgot tett nevezetesen, ment az úton és akin látta, hogy kell segített. Nem véletlen, hogy Jézusnak nincsennek "tömeges távgyógyításai".

Isten-forradalom

Isten szerintem nem forradalmi Isten, hiszen Isten örök és változatlan, így nem igazán lehet a mi általunk értett forradalommal összefüggésbe hozni. Ez Isten statikus oldala, a változtathatatlan rész.

Másfelől Isten forradalmi Isten, hiszen Önmagát folyamatosan újabb és újabb módon próbálja megértetni velünk. A legtökéletesebb, változhatatlan kifejezés Jézus Krisztus volt. Éppen Krisztusért Isten számtalan modern és forradalmi módszert használ, hogy kommunikáljon az emberrel. Szerintem ez Isten dinamikus oldala.

Szóval szerintem Isten a "legforradalmibb" és "legkonzervatívabb" személy ezen a világon...:)

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.25. 22:41:46

@Spirál: Most már értem! Ne haragudj az értetlenségem miatt. Sajnos nekem csak 1 címkém van: "r:napiige", s már lusta vagyok tovább kategorizálni!
Még egyszer bocsi!!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.27. 21:28:23

Nincs miért elnézést kérned.
Előfordul, hogy az emberek félreértik egymást.

És köszi, hogy szereted a szavazásaimat. :)
süti beállítások módosítása