Reformatica

A blog református szellemiségben szeretné a Biblia napi igéit közreadni és rövid magyarázattal ellátni. Amennyiben ez lehetséges, akkor a Református Egyház által kiadott bibliaolvasó vezérfonalhoz ragaszkodva.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kálvin Év

kep

Friss topikok

  • Tömösi Pál: Tisztelt Czeglédi atyafi! Ahhoz hogy valaki hívő legyen nem ész hanem hit valódi hit kell. A hit h... (2015.08.03. 22:08) Napi Ige: Az ördögök is hiszik
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Lehet,hogy egy hullámhosszon vagyunk...? Engem is a bibliai példák mellék-szereplői érdekelnek sok... (2010.07.03. 15:43) Napi Ige: Hangzavarban
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Hitem,és meglátásom szerint vannak olyan hagyományok,szokások amik nagyon szorosan kötődnek az egy... (2010.06.01. 22:27) Napi Ige: "Mi" hagyományos?
  • APOSTOL - Szemben az árral.: A kivétel talán gyengíti a szabályt valójában. :) Ez esetben azt gyengíti, hogy szombaton semmit s... (2010.06.01. 12:06) Napi Ige: Kivételes személy
  • Czeglédi Péter Pál: @Rung András: Én egy szamurájos dokumentum filmet láttam, így jött az ötlet. Remélem egy szakértő ... (2010.05.13. 12:27) Napi Ige: A Bushido és a Biblia

Új hal a vízben

Napi Ige: "MG" munkák

2010.02.05. 23:59 Czeglédi Péter Pál

’Egy másik is ezt mondta: "Követlek, Uram, de előbb engedd meg, hogy búcsút vegyek házam népétől." Jézus pedig így felelt: "Aki az eke szarvára teszi a kezét, és hátratekint, nem alkalmas az Isten országára."’ Lk 9, 61-62

 

Nem szeretem az „igés kártyákat”, amolyan „Best Of Bibliának” tartom őket. S ami a legrosszabb válogathatsz magadnak belőle. Bemész a boltba és veszel az ismerőseidnek egy adag kellemes és szívet melengető Igét, holott lehet, hogy egy jó alapos fejmosásra lenne szükségük…

 

Nekem van vagy 2-3 ilyen lapocskám, s ezek közül az egyiken pontosan ez az Ige szerepel. Akkor kaptam egy barátomtól, amikor teológiára mentem…

 

Sokat gondolkodtam rajta, hogy mi értelme van ennek az igének. Általában azt szokták mondani, hogy  nem szabad vissza tekinteni, hanem menni kell előre és csinálni azt a dolgot, amit Isten ránk bízott. Az előttünk levő munka hatalmas, s vissza tekintve az aprócska megművelt földdarabra, múltra, munkára könnyen elmehet a kedvünk. Isten munkája csak előre fele működik…

 

Nekem most egy másik érzés jutott az eszembe. Nem kapával meg gereblyével a kezemben születtem, de egy mára már városlakó emberhez képest egész sokat voltam kinn a földeken. Az ember, amikor hajbókol, kapál, ás, fát vág olyan jól eső érzéssel tud rátekinteni a már elvégzett munkára. Büszke magára, remek embernek érzi magát, hogy ezt a nehéz munkát ilyen remekül megoldotta.

 

S ilyen büszkék tudunk lenni Isten munkájában is. Ami egy részről nem gond, de könnyen veszélybe sodorhat minket. Nem biztos, hogy megrémülünk, visszavágyunk az eke mellől a régi életünkbe, hanem lehet, hogy „x” időnyi munka után hátranézünk s gyönyörködünk az általunk elvégzett munka mennyiségében. Nem kellemetlen dolog ez, hanem amolyan kellemesen veszélyes elfoglaltság.

 

A másik kérdés, ami foglalkoztat, hogy ki húzza az ekét? Mert, hogy nem mi az biztos. A középkorban s ínségesebb időkben az emberek maguk fogták be magukat az eke elé. Nem mentek semmire, s iszonyatosan elfáradtak… Lehet, hogy Isten végzi a munkát, s erejével Ő húzza az ekét?

 

Ha ez így van, akkor mi irányítanánk Istent? Hiszen nálunk az eke szarva! Nem gondolnám, hogy így lenne. Én sokkal inkább úgy látom, hogy nekünk egy ajándék, hogy a „Munka Gép” után mehetünk. Ha elengedjük az ekét, Isten kezét, kisesünk a munkából. Ott maradunk a földön, keserű nosztalgiával vagy öntelt magabiztossággal, míg Isten távolodik s közben végzi a munkát…

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reformatica.blog.hu/api/trackback/id/tr221733115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.02.06. 04:31:30

Jó,és erős gondolatot írtál le az "Igés kártyákról" Persze,lehet(ne) erős,"fejmosós" Igékről is készíteni Igés kártyákat...de hát a kereskedő is a "piacról él"...Nekem eszembe juttatta még -ami a válogatást illeti-az aláhúzott Ige-helyek a Bibliában....lehet,hogy tudat alatt,ez is egy válogatás...? (kedvenc Igék) Isten óvjon bennünket,hogy "válogassunk" az Igék között.

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2010.02.06. 18:48:23

@Zsolt520: Én személy szerint ezért szeretem a Napi Igét.
Itt adott, hogy miről beszélj. Van amikor sokat mond, s van amikor semmit. Ilyenkor viszont van egy egész napod gondolkodni rajta. Fontos, hogy "válogatás nélkül" kezeljük a Bibliát.
Ha nem a napiigékről írnék, hanem az általam olvasott aktuális igékről, már biztos, hogy nem működne a blog.
Válogatás nélkül foglalkozni a Bibliával szerintem az egyik legizgalmasabb szellemi tevékenység, amit az ember eltud magának képzelni!
Köszönöm a kommentedet!
süti beállítások módosítása